Reklame er noget af det allervigtigste og mest værdifulde for en virksomhed. Du kan have et nok så fedt, smart og billigt produkt, men kan du ikke nå ud til forbrugerne, er din idé ikke så meget værd. Det gælder om at tænke kreativt, når der skal laves reklame. Det gælder om at reklamere på mange forskellige fronter, og at udnytte enhver mulighed for at gøre forbrugerne opmærksomme på sit brand. En meget billig – og ikke desto mindre effektiv form for reklame kan gøres med emballage med logo.
Fordele ved emballage med logo
Der er mange fordele ved at vælge emballage med logo frem for simpelt standard emballage. Anvender du emballage med logo, vil forbrugerne blive opmærksomme på dit brand og dit logo en ekstra gang. Er der flere i husstanden, vil andre ligeledes lægge mærke til det. Det samme gælder for papkasser med tryk, der står stablet ved pakkeboksen i et supermarked.
Ubevidst lader rigtig mange potentielle fremtidige kunder deres blikke glide henover disse papkasser med tryk. De tænker måske ikke over det, men desto flere gange man ser et logo eller hører et virksomhedsnavn, desto større sandsynlighed er der for, at det er netop den virksomhed, man vælger at handle hos. Det kan både være fordi, man kommer i tanke om virksomheden, eller fordi logoet eller navnet virker bekendt, og kunden derfor føler sig mest tryg ved at handle netop der.
Det professionelle udtryk ved emballage med tryk, som appellerer til følelser
Ud over den store reklameværdi i emballage med logo, så er der også et helt andet aspekt i det. Det ser meget mere professionelt ud, når varen bliver leveret i en emballage, der associeres med virksomheden. Selve købsoplevelsen kan tages et niveau opad, fordi din virksomheds logo er forbundet med noget bestemt hos den enkelte kunde. Kunden får måske en følelse af spænding og glæde, når vedkommende modtager din pakke, der oser af den virksomhed, som vedkommende har handlet hos.
Billigt emballage med logo
At vælge emballage med logo er en yderst billig form for markedsføring sammenlignet med andre former for markedsføring. Det koster ikke ret meget ekstra at få sat logo på emballagen. Vælger du en udbyder, der kan lave tryk på emballage ud fra digitale tryk, vil det heller ikke tage særlig lang tid, ligesom du der kan undgå opstartsgebyrer. Der er nemlig nogle af disse firmaer, der skal have indstillet en maskine med en skabelon, hvorfor disse ofte har et opstartsgebyr. Dette undgår du altså ved at gøre brug af den digitale løsning.
Man kan få alverdens former for emballage med logo. Her nævnes nogle af de mest populære:
- Papkasser med tryk
- Flyttekasser med tryk
- Vin- og gaveemballage med logo
- Frugt- og grøntkasser med logo
- Bakker og mellemlægsark med tryk
Det er nærmest kun fantasien, der sætter grænser. Man kan ofte vælge nogle forskellige standard løsninger til emballage på nettet, men det er også muligt at finde steder, hvor du selv kan være med til at bestemme målene på din emballage.